Avocado Fitness

Az AVOCADO FITNESS azért jött létre, hogy segítsen életmódot váltani mind lelki, mind pedig fizikai aspektusból. Hogy a végén, ha belenézel a tükörbe egy egészséges, elégedett, mosolygós, boldog Én mosolyogjon Rád vissza.

Jógázzunk!

2014.07.08. 22:40 Avocado Fitness

  Sportkorszakaink című bejegyzésemben említettem, hogy a mostani életszakaszomhoz a jóga áll a legközelebb, és gondoltam megosztom veletek egy kicsit bővebben, hogy miért szeretem csinálni ezt a sportot manapság.

  Említettem, hogy mostanában stresszesebb az életem. Nem rosszból, csak a munkám természetéből kifolyólag. Néhány hónapja azt vettem észre, hogy egy-egy stresszes nap után nem esik jól az aerobik semmilyen formája.

  Tanultam én, hogy létezik túlpörgetettség, és hogy az aerobik illetve kangoo óráimon az ilyen típusú emberekre sokkal jobban oda kell figyelni, mert előfordul, hogy ha erre a bizonyos túlpörgetett állapotra még rásportolnak, akkor egyszerűen kidőlnek. Fizikailag kipurcannak. Akkor még nem gondoltam, hogy ezeket a jeleket magamon is meg fogom tapasztalni, de ez is eljött. Rajtam a nehézlégzés, a kicsit erősebb szívdobogás, és a folyamatos stresszben levés állapotának leállításának sikertelensége mutatkozott. Már amikor reggel felkeltem az ágyból stresszes voltam. Ne kérdezzétek miért, mert nem tudok rá válaszolni. Eddig ugyanis nagyon jól ment ennek kezelése, de valahogy akkor ez nem sikerült. Erre az erősebb szívdobogásra ha kangooztam volna egyet, tuti leájulok a cipőről…

  Nyilvánvalóvá vált számomra, hogy át kell alakítanom az életvitelemet, és ezen belül is a sportolási szokásaimat. Le kell nyugtatnom magam! Ekkor jött a jóga ötlete. Arra gondoltam, hogy kipróbálom milyen az, ha rendszeresen eljárok jógázni. Megtanulom például a jóga légzést, és alkalmazom a hétköznapjaimban is, amikor egy stresszes szituáció megjelenik.

  Azt kell mondanom, hogy 100%-osan bevált ez az ötlet. Elkezdtem befelé figyelni, koncentrálni a testem jelzéseire, és igen, a jóga légzést is elkezdtem megtanulni, és alkalmazom is bizonyos szituációkban. A jóga segít nekem abban, hogy egyensúlyban maradjak. Segít, hogy kicsit kizárjam a külvilágot, a rohanást. Megtanít elengedni, más aspektusba helyezni a dolgokat. Így vannak olyan dolgok, amik lehet, hogy nagyon nagy problémának tűntek, de a jóga hatására sokkal kisebbé váltak.

IMG_2726.jpg

  (fotó: baloghba.hu)

  A jógán belül néha, amikor csak csajok vagyunk, gyakoroljuk az úgynevezett női jógát is. Azt kell, hogy mondjam, ránk fér. Előtérbe helyezzük, és erősítjük női mivoltunkat. Sajnos vagy nem ma, amikor a nőknek annyi szerepe van, és annyi helyen kell megfelelniük, óhatatlan, hogy néha magáról a női mivoltukról feledkeznek meg. Ebből pedig nagyon sok probléma adódik. Millió helyen cikkeznek erről, így én nem szeretnék mélyebben belemenni a témába. Inkább azt javaslom, hogy szedjük össze magunkat mi NŐK, és tegyünk azért, hogy nők maradjunk, még akkor is, amikor sokszor van olyan helyzet, hogy nekünk kell hordani a nadrágot.

  Most pedig jöjjön egy kicsit szakértőibb leírás is magától a jóga oktatómtól, Dunai Judittól, arról, hogy miért is jó a jóga:

D. J. : Az egyik jógatanárom azt mondta, a jóga mindig mindenkinek mást jelent, és mindig azt, ami éppen foglalkoztatja. És ez így van jól. Ez a Te történeted, a Te utad, és azért valamennyire összecseng az enyémmel. Jelenleg számomra ajóga az, amitől kerek a világ. Óráimon ezt az élményt igyekszem másoknak is átadni. Amikor elkezdtem rendszeresen gyakorolni, azt tapasztaltam, hogy mindegy milyen hangulatban érkezem az órára, lelkesen, nyűgösen vagy elcsigázottan, amikor óra után kilépek a jógastúdióból és beleszippantok a hűvös esti levegőbe, úgy érzem, minden a helyén van, kerek a világ! És ez máig így van. A mai rohanó élet rengeteg testi, lelki és szellemi feszültséget generálhat bennünk. Ez nem csak a testi-lelki egészségünket veszélyeztetheti, de elrejtheti szemünk elől a valódi értékeket is. A mókuskerékben elfelejthetjük, kik vagyunk valójában: honnan jöttünk és mire vagyunk képesek. Számomra a jóga abban segít, hogy ezeket a felgyülemlett feszültségeket levezessem, feloldjam, és felszabadítsam az utat a valódi értékek felé.

(Judit óráiról itt érdeklődhettek bővebben: https://www.facebook.com/KerekvilagJoga)

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://avocadofitness.blog.hu/api/trackback/id/tr366486269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása